W tym artykule pomogę Ci zrozumieć, na czym polega pozycjonowanie strony internetowych. Dane zawarte w tym wpisie są aktualne i zgodne z zasadami, jakie panują w 2019 roku. Wraz z pojawieniem się wyszukiwarki Google, pojawiły się pierwsze agencja, które zaczęły zajmować się pozycjonowaniem. Polega to na osadzeniu danej witryny internetowej możliwie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Algorytm Google bierze pod uwagę wiele czynników, na podstawie których decyduje na jakie słowo kluczowe, na jakiej pozycji ma się znajdować konkretna strona www. Prościej rzecz ujmując, chodzi o to, że użytkownik wpisuje frazę w pole wyszukiwarki i pojawiają się na pulpicie wyniki. Im wyżej dana strona, tym większa będzie oglądalność jej. W tym artykule przedstawię Ci ważne aspekty, na które musisz zwracać uwagę, jeśli chcesz wypozycjonować skuteczne własną stronę www. Pamiętaj o tym, że jeśli nie jesteś w stanie sam nauczyć się SEO, wtedy możesz zlecić prace profesjonalnej agencji, która zajmuje się właśnie SEO. To często wybierane rozwiązanie, zwłaszcza dla osób, które mają mało czasu.

Jak działa algorytm Google. Skąd ona wie, która strona www daje lepszą odpowiedź na szukaną frazę?

Pytanie tak postawione jest kluczowe. Gdy poznasz odpowiedź, będziesz wiedział jakich działań się podjąć, żeby wywindować własną stronę internetową na wysokie pozycje w Google. Google w ciągu ostatnich lat testowałem wiele różnych rozwiązań i często już zmieniało algorytm. Zawsze chodziło o to, żeby lepiej dopasować wyniki wyszukiwania do wpisywanych fraz. Każdy, kto przegląda internet, i zadaje wyszukiwarce pytania, chce rozwiązać swój problem. Algorytm Google jest bardzo inteligentny. Niestety nie wiemy, jak działa w 100 procentach. Oczywiście, Google udostępniło listę 200 ważnych czynników, które bierze pod uwagę. Profesjonalne agencje SEO wiele wiedzą na temat pozycjonowania, jednak także nie znają w pełni wytycznych tegoż algorytmu. Wiemy natomiast na pewno, że Google promuje strony wartościowe, z wysoką jakością artykułów, które rozwiązują dany problem. Tak, to prawda.

Wartościowa treść na podstronach

Na wstępie poinformuję Ciebie, że jeżeli chcesz zyskać większe grono osób, które będą wchodzić na Twoją stronę, musisz zadbać o bardzo wysoką treść artykułów. Ważne jest dostarczenie klientowi odpowiedzi na jego pytania. Dlatego wartościowe i tematyczne blogi są wysoko usadowione w Google.

Ile tej treści powinno znajdować się na stronie?

Nie jest łatwo odpowiedzieć na to pytanie. Jednak wiadomo, że im dłuższy i bardziej wyczerpujący artykuł, tym większa szansa na odniesienie sukcesu. Ważnym aspektem jest także linkowanie. Nie wystarczy pisać obszernych i pomocnych artykułów. Trzeba także zadbać o odpowiednie linkowanie. Wtedy roboty Google, która dwadzieścia cztery godziny na dobę odwiedzają różne strony, dostrzegą także Twoją i wpłynął wydatnie na pozycję Twojej witryny. To niezwykle ważne z punktu widzenia pozycjonowania. Właściwe podlinkowanie artykułów na podstronach jest kluczem do sukcesu. Pamiętaj, że najbardziej trzeba zabiegać o tak zwany TOP 3. Badania pokazują, że trzy pierwsze miejsca w wyszukiwarce są najczęściej odwiedzane. Te dalsze są często omijane.

Długość artykułów/wpisów na blogu

Odpowiedź nasuwa się jedna. Dłuższe niż ma konkurencja. Gdy zauważysz, że na stronach konkurencyjnych artykuły mają 1 500 znaków, Ty stwórz wpisy, które będą mieć na przykład 3 000 znaków. To zapewni Twoją przewagę nad konkurencją w sieci. Przez takie działanie, Twoja strona będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Spotkasz się także, z artykułami, które mają nawet 10 000 znaków. Takie działania są dobrze odbierane przez algorytm. To wpłynie na zwiększenie liczby odwiedzin strony www.

Pozycjonowanie stron kategorii one page

Takie strony często określa się mianem długich “tasiemców”. Są one popularne. Jest to strona z jednym, bardzo długim artykułem. Oczywiście strona one page musi być responsywna. To istotny element w pozycjonowaniu. Strona typu one page bardzo prosta przewija się na telefonie. Gdy jednak mówimy o pozycjonowaniu, wtedy pojawia się pewien problem. Otóż cała taka strona ma tylko jeden tytuł i nagłówek H1. To sprawia, że ciężko ją dopasować do wielu fraz kluczowych. Jej treść odpowiada także na małą liczbę zapytań i problemów. Niestety, z punktu widzenia SEO, nie jest to promowane przez Google.

Jak przekonać Google, że artykuł napisany przez Ciebie jest na dany temat?

W tym punkcie dotykamy sedna optymalizacji technicznej. Algorytm Google uzna Twoją stronę za wartościową, jeśli we wpisie znajdzie odpowiedzi na pytania użytkownika, który szuka wiadomości oraz informacji w internecie. Warto zwrócić uwagę na elementy techniczne strony. Powinien pojawić się dobry tytuł ze słowem kluczowym oraz w odpowiednich miejscach nagłówki H1-H6. Śródtytuły są ważne. Dzięki nim tekst jest odpowiednio pogrupowany tematycznie i osoba, która czyta tekst, znajdzie bez problemu odpowiedź na nurtujące pytania. Google dobrze odbiera tak skonstruowane podstrony, przez co pozycja jest wyższa.

Pozycjonowanie witryn www. Podsumowanie

Teraz już wiesz, czym jest algorytm Google. Masz również świadomość tego, że co jakiś czas jest on aktualizowany. Dlatego codziennie musisz analizować sytuację Twojej strony www, żeby nie spaść na dalsze pozycje. Pozycjonowanie jest procesem, którego każdy może się nauczyć. Wszystko wymaga odpowiedniej ilości czasu. Ważna jest również praktyka. Gdy podejmiesz działania mające polepszyć pozycję Twojej strony w wyszukiwarce i zrobisz to dobrze, w przyszłości zauważysz, że Twoją stronę internetową odwiedza coraz większa liczba osób i znajduje na niej rozwiązanie swoich problemów. To bardzo ważne, jeśli chcesz, aby osoby powracały na Twoją stronę www lub bloga tematycznego.