Wiele ofert pojawiających się nie tylko w internecie, ale także pojawiają się maile, które zachęcają do skorzystania z usług pozycjonowania. Oferty są zróżnicowane, najczęściej jednak wysyłane są przez agencje SEO, które na co dzień zajmują się profesjonalna optymalizacją lub pozycjonowaniem witryn.

Pozycjonowanie za grosze

Często jednak przeciętny Kowalski zastanawia się ile za te przyjemności może zapłacić. Ceny bywają zróżnicowane, ofert z Krakowa czy z Warszawy na pewno będą droższe niż te, które oferują przedsiębiorstwa z mniejszych miejscowości. Czy można w korzystnej cenie pozycjonować stronę? Odpowiedź bywa oczywista, tak jak najbardziej. Jednak nie zawsze przynosi ona gwarancję z pozytywny, skutkiem. Niższe koszty oferują osoby mniej doświadczone, niedokładne, które chcą zarobić, a nie narobić się. Warto zastanowić się czy jest sens wydawać pieniądze na coś takiego, na coś co nie przyniesie pozytywnego skutku?

Ludzie są bardzo pomysłowi, z tego też powodu wymyślili kilka rozwiązań, które pomagają wpłynąć pojawienie się witryny wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Jednak nie wszystkie zaproponowane działania są korzystne, często jest to fikcja, która mydli oczy przez pewien czas. Jednak to nie jedyne rozwiązania, na rynku pojawiły się także działania, które nie są bezpieczne.

Linki

Od pewnego czasu pojawił się nowy, bardzo modny trend. Sprzedaż linków na aukcjach internetowych. Wiele osób uważa, że są to szemrane interesy, które nie wpływają korzystnie na działanie naszej strony. Podejrzane źródła są dużo tańsze niż szeroko dostępne legalne oferty. Zgłębiając temat każdy użytkownik wyciąga złe wnioski, przeznaczone pieniądze są wyrzucone w błoto. Linki są bez znaczenia, a wykorzystane opisy są bez żadnego znaczenia. Teksty wykorzystywane pochodzą najczęściej z jednego źródła, wyłącznie wymieszane przez specjalne narzędzia typu mieszarki, tekst powielony na kilka a nawet kilkadziesiąt sposobów jest po prostu bezużyteczny. Tani pozycjonerzy idą na łatwiznę i wykorzystują dużą liczbę linków w bardzo krótkim czasie. Proces ten wpływa niebezpiecznie na pozycję naszej strony. Google może uznać takie ruch za szkodliwe, co skutkować może nałożeniem filtrów lub zablokowania pozycjonowanej witryny.

Pingwin, Sandbox i inne

Przyjazne nazwy, jednak co ładnie wygląda nie zawsze jest przyjemne. Pingwin należy do Algorytmów Google, które zachowują się jak szpiedzy. Algorytm ten ma za zadanie nadzór linków zewnętrznych, które mają bezpośredni kontakt z witryną. Niestety gdy pojawią się jakieś niejasności, podejrzenie nielegalnej praktyki w szybkim tempie wykrywa złe pozycjonowanie. Google w konsekwencji może nałożyć filtry, a pozycja naszej strony znacznie zostanie obniżona, co w konsekwencji skutkuje spadkiem ruchu na naszej stronie a także zmniejszeniem sprzedaży. Spadek następuje średnio od 30 do 70 miejsc niżej. Niestety nikt z użytkowników nie będzie miał najmniejszej ochoty przeglądać kilkunastu a a nie mówiąc już o kilkudziesięciu stronach wyników wyszukiwania. Proces ten trwać może od trzech miesięcy, nawet do roku.
Sandbox to kolejny filtr, który może zaszkodzić naszej stronie. Często jesteśmy nieświadomi nielegalnych praktyk naszego pozycjonera, a niestety straty ponosi właściciel witryny. Filtr ten reaguje na podejrzane linki. Przy złych praktykach rozpoznawanych przez filtr nasza witryna zostanie ukarana, nałożone ograniczenia to brak pokazywania strony w wynikach wyszukiwania przy zastosowaniu poszczególnych słów kluczowych. Sandbox z dużą precyzją bada anchory. Czy wiesz co to jest anchor? To obszar tekstu, który wykorzystywany jest do pozycjonowania strony.

Ban to niestety ostateczność, którą Google może na nas nałożyć za nieustające złe praktyki. Chociaż pojawiają się momenty gdy witryna radykalnie łamie regulamin wyszukiwarki. Jedną z najważniejszych przyczyn jest plagiat, kopiowanie treści, nielegalne praktyki, które wyłudzają pieniądze.

Zanim podejmiemy się jakichkolwiek działań, warto dobrze przeanalizować wybierany zespół do pozycjonowania naszej strony. Niestety czasem możemy mieć więcej szkody niż korzyści, co niestety nie jest dobre dla naszego wizerunku. Rok zawieszenia to bardzo długo, nasz sklep w tym czasie może przestać całkowicie istnieć, nie warto ryzykować. Na rynku istnieje wiele możliwości reklamy, legalnej reklamy, która może w wolniejszym tempie, ale skutecznie pomoże nam zdobyć zaufanie nowych klientów. Wierni konsumenci wrócą wcześniej czy później do naszej witryny i znów coś zakupią. Nie obawiajmy się inwestycji, bez tego procesu nie mamy szans wyjść przed szereg i okazać się najlepszymi. Pozycjonowanie może dać nam wiele korzyści, pojawienie się naszej witryny w wynikach wyszukiwania na samym szczycie to marzenie niejednej osoby, która poświęciła dużo czasu i pieniędzy na rozkręcenie nowej działalności.

Nieuczciwość pozycjonera może doprowadzić nas do ogromnych strat, które mogą okazać się nieodwracalne. W czasie gdy my będziemy czekać na odwieszenie konkurencja w bardzo szybkim tempie odbierze naszych klientów, a to kolejny krok do bankructwa. Czasem warto zastanowić się czy inwestycja w tani proces pozycjonowania jest korzystna, czy nie lepiej wydać kilkudziesięciu, może kilkuset złotych więcej, jednak pozyskać legalne linki, bezpieczne rozwiązania, a co najważniejsze stopniowy, powolny wzrost pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania. Nie zawsze to co tanie jest bezpieczne, a przychodzące maile reklamowe mogą okazać się początkiem naszego końca, najlepiej poczytać opinie w internecie zanim podejmiemy jakąkolwiek decyzję, nawet w dobrymi intencjami możemy po prostu zostać wykorzystani i oszukani. Stracimy pieniądze, których niestety nie odzyskamy, a korzyści nie będzie żadnych.