Pozycjonowanie ma zastępczą nazwę SEO (Search Engine Optimization). Jest to nic innego jak podjęcie działań w wyszukiwarce internetowej, które mają przyczynić się do zwiększenia widoczności strony internetowej. Działania SEO opierają się na technikach, które są w pełni zgodne z wytycznymi wyszukiwarki. To wymaga pewnej, fachowej wiedzy oraz doświadczenia. Lecz poprawię Ci humor. Pozycjonowania może nauczyć się każdy.

Czym są wyniki wyszukiwania?

Gdy wpisujesz w wyszukiwarce Google jakiekolwiek hasło, wtedy otrzymujesz zestaw stron internetowych, który zostały uznane jako najbardziej pasujące do frazy. Błędne natomiast jest myślenie, że tak zwany ranking witryn ustala tylko te najlepsze strony. Czynników, które decydują o pozycji, jest wiele. Zadaniem pozycjonerów jest takie manipulowanie algorytmem Google, żeby uzyskać jak najwyższe pozycje na dane słowo kluczowe. To wymaga podjęcia pewnych działań, ale także wiedzy, umiejętności oraz doświadczenia. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest pozycjonowanie i co trzeba o nim wiedzieć.

Jak wygląda strona wyników wyszukiwania?

Wpisz obojętnie jaką frazę w Google. Może być na przykład słowo “rower”. Gdy Google pokaże Ci listę strony, dostrzeżesz, że pierwsze trzy miejsca to tak zwane reklamy Google. Takie strony płacą firmie Google, żeby na konkretne słowa kluczowe być na pierwszych trzech miejscach. Do tego przeznaczone jest narzędzie Google AdWords. Jeśli chcesz, aby Twoja strona błyskawicznie zyskała większą liczbę odwiedzających, wtedy możesz skonfigurować reklamy płatne w Google. Jednak my skupimy się tylko na naturalnych wynikach wyszukiwania, bez płacenia za wysokie pozycje firmie Google. Trzeba wiedzieć, że strona z wynikami wyszukiwania może różnić się. Wszystko zależy od tego, co wpisujemy. Różna może również być liczba pozycji, jakie znalazły się na pierwszej stronie wyszukiwania. Dzieje się tak ze względu na frazy lokalne.

Czym jest SEM?

SEM to skrót od Search Engine Marketing. Jest to marketing, który prowadzony jest w wynikach wyszukiwania. SEM określamy jako zbiór pewnych działań, które wykonywane są w ramach SEO. Dotyczy to reklamy płatnej PPC (Pay Per Click) oraz pozycjonowania. Celem SEM jest pozyskiwanie oraz monetyzacja ruchu na stronę www. Właściwy jest wzór SEM = PPC + SEO.

Od czego zależy kolejność witryn w wynikach wyszukiwania?

Nie jest to dziełem przypadku. Wszystko jest oparte o zaawansowany algorytm Google. Na najwyższych pozycjach są strony internetowe, które najlepiej pasują do danej frazy kluczowej oraz są merytoryczne i wartościowe. Na to trzeba kłaść specjalny nacisk. Nikt nie wie, jak działa algorytm Google. Jednak wiele agencji pozycjonerskich zatrudnia ekspertów, którzy znają podstawowe zasady działania algorytmu. To ma wpływ na pozycję witryny. Google oficjalnie wydało dokumentację, z której wynika, że jest dokładnie 200 istotnych czynników, od których zależy pozycja strony internetowej w wyszukiwarce Google. Nie będę Ci opisywać każdego z tych czynników. Elementy mające wpływ na pozycję można podzielić na dwie ogólne grupy. Są to czynniki, które związane są z wartościową treścią oraz działaniem takiego artykułu. Drugą grupą czynników jest tak zwana popularność stron w sieci. Istotna jest ilość treści na pozycjonowanej stronie www. Czy oraz ile słów kluczowych znajduje się w danym artykule? Czy słowa kluczowe są również w nagłówkach oraz tytule? Jak często pojawiają się słowa kluczowe? jak szybko ładuje się strona? Jak widzisz, pytań jest wiele. Te czynniki koniecznie weź pod uwagę, gdy zamierzasz wypozycjonować własny serwis internetowy.

Na czym opiera się popularność strony www?

Powiązane jest to z ilością linków, które prowadzą do Twojej strony. Zdobywania linków jest niezwykle cenne. Bez tych działań nie osiągniesz sukcesu. Jednak trzeba to robić rozsądnie i zgodnie z planem. Linkuj bezpośrednio z określoną częstotliwością, żeby Google ocenił to jako działanie naturalne, a nie sztuczne. W tym drugim przypadku algorytm Google może nałożyć na Ciebie karę i Twoja strona straci wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania. Kluczowe są także media społecznościowa, takie jak: Facebook, Twitter, Instagram. Warto zadbać o obecność w nich, gdyż takie działania są nagradzane przez Google.

Dlaczego opłaca się być wysoko w wynikach wyszukiwania?

Od tego, jak wysoko jest Twoja strona w Google, zależy ilość wejść na Twoją witrynę. Z punktu widzenia biznesowego, przełoży się to na większą sprzedaż. Oczywiście takie działanie jest pożądane. Możesz w każdej chwili sprawdzić, ile wyszukiwań miesięcznych ma dane słowo kluczowe. Żeby sprawdzić wolumen, możesz użyć jednego z wielu narzędzi (darmowych jak i płatnych).

Na czym polega pozycjonowanie serwisów internetowych?

Jakie działania trzeba wykonać, aby wypozycjonować stronę www? Sprawa nie jest wcale prosta. Te wszystkie działania, które mają na celu poprawę pozycji w Google, nazywa się właśnie pozycjonowaniem. Trzeba poprawić wszystkie elementy, które mają wpływ na pozycję w wyszukiwarce Google, na konkretne słowa kluczowe. Twoja strona musi być responsywna (dostosowana do różnych rozdzielczości), musi się szybko ładować. Kluczowe jest, aby posiadała długie, wartościowe i merytoryczne artykuły, które pomogą osobom odwiedzającym Twoją witrynę rozwiązać ich problemy. Oprócz tego zadbaj o odpowiednio dużą liczbę wartościowych linków, które będą odsyłać do Twoich podstron. Pamiętaj o zaopatrzeniu artykułu w grafikę, która tematycznie pasuje do treści. Gdy weźmiesz pod uwagę te wszystkie czynniki i zastosujesz się do nich, po pewnym czasie zauważysz większą liczbę odwiedzin. To przełoży się na większą sprzedaż. Pamiętaj, aby działania SEO były skoordynowane oraz dobrze przemyślane. Google może ukarać Twoją stronę, jeśli nie będziesz stosował się do jego wytycznych.