Z tego artykułu dowiesz się, na czym polega pozycjonowanie stron internetowych. Co trzeba wiedzieć, od czego koniecznie musisz zacząć, żeby wypozycjonować skutecznie Twoją witrynę. Poradnik ten jest jak najbardziej aktualny.
W Twojej głowie właśnie pojawiła się myśl, że chcesz samodzielnie rozpocząć przygodę z SEO. Brawo! Pierwszy etap masz za sobą. Liczy się to, że chcesz. Ten pomysł może wydawać się Ci szalony, lecz takim nie jest. Pozycjonowania może nauczyć się każdy. Nasuwają się Ci pytania: od czego zacząć? jak skutecznie wypozycjonować swój własny biznes w internecie? jakich narzędzi użyć? co musisz wiedzieć, aby samodzielnie dokonać optymalizacji strony? To tylko niektóre pytania, dla osób, które na własną rękę chcą rozpocząć przygodę z SEO.
Najpierw czas na teorię
Musisz poznać podstawowe pojęcia. Wszystko musi mieć ręce i nogi. Koniecznie trzeba wiedzieć, czym jest SEO, jakie ma charakterystyczne cechy? Przeczytaj cały ten artykuł jeśli chcesz się nauczyć, z pozoru, tej trudnej sztuki.
Jakie czynniki rankingowe wpływają na pozycję w Google?
Od lat są one przedmiotem analiz. Czynników tych jest sporo. Trzeba także pamiętać, że Google regularnie aktualizuje własny algorytm. To powoduje, że określenie wszystkich czynników, które decydują o pozycji danej witryny, jest po prostu niemożliwe. Czynniki rankingowe są jasnymi sygnałami dla właścicieli witryn internetowych. Możemy je podzielić na dwie grupy: czynniki, które są związane z elementami, które znajdują się wewnątrz witryny oraz czynniki, które są związane z działaniami, które podejmuje się poza witryną. Możliwość uzyskania wysokiej pozycji w wynikach jest możliwa w przypadku, gdy właściwie przygotujemy naszą stroną. Trzeba wiedzieć, na co algorytm Google zwraca uwagę.
Jakie wyróżniamy czynniki rankingowe, które odwołują się do elementów, które znajdują się na stronie?
W cenie jest wartościowa, aktualna i oryginalna treść. Gdy podejmujesz się tworzenia tekstów na stronę, musisz zadbać o ich wysoką jakość. To bardzo ważne, gdyż strony z odpowiednimi tekstami są przyjazne dla Google. Google lepiej traktuje strony internetowe, z wartościowymi artykułami. Idea ta nosi nazwę Topical Authority. Polega ona na promowaniu tych witryn, które pomagają użytkownikom odpowiedzieć na pytania i dana witryna rozwiązuje ich problem. To bardzo ważne, aby artykuły były pomocne dla osób, które odwiedzają Twoją stronę w internecie. Pamiętaj o redagowaniu tekstów, które są poprawnie gramatycznie. Nie zapominaj o ortografii. To może decydować o pozycji Twojej strony. Pamiętaj o oryginalności tekstu. To ważne, gdy taką treść opublikujesz. Wtedy artykuł będzie częściej czytany i pomoże rozwiązać czyjś problem. Ważne jest także stosowanie nagłówków H1-H6. To poprawia czytelność tekstu. Często stosowaną praktyką jest zawieranie słów kluczowych w tytule oraz podtytułach.
Dobór odpowiednich słów kluczowych
Gdy użytkownicy szukają ważnych dla siebie informacji, wpisują odpowiednie frazy w wyszukiwarce Google. Oczekują tym samym jak najlepszych i jak najbardziej dokładnych odpowiedzi. W takiej sytuacji działają skutecznie algorytmy Google, które dopasowują strony internetowe do szukanych fraz. Wszystkie strony znajdują się w tak zwanym indeksie witryn.
Na czym polega optymalizacja tak zwanych metadanych?
Są to elementy, które znajdują się w sekcji <head> w danej witrynie internetowej. Czasami nazywa się je tagami HTML. Niektóre znaczniki są zauważalne dla użytkowników, inne tylko dla robotów. Te znaczniki w jakimś stopniu wpływają na pozycjonowanie. Wśród meta tagów możemy wyróżnić: title, meta keywords, meta description, original source oraz meta robots.
Nie duplikuj treści
Jest to kluczowe dla Twojej strony z punktu widzenia algorytmu Google, który przeszukuje wszystkie treści podstron. Gdy nastąpi duplikowanie treści, wtedy Twoja strona internetowa zostanie ukarana przez Google. To niekorzystnie wpłynie na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Dlatego trzeba zwrócić baczną uwagę na to, żeby wszystkie treści na stronie były unikalne i oryginalne. Nie możesz dopuścić się kopiowania. Za takie działanie spotka Twoją witrynę sroga kara, w przecież chcesz być wysoko w wynikach wyszukiwania.
Czym jest linkowanie wewnętrzne?
Polega ono na stworzeniu odnośników dla poszczególnych podstron. Gdy wykonasz linkowanie właściwie, wtedy wpłynie ono na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce. Ważny jest także odpowiedni dobór słów kluczowych. Wyróżniamy różne rodzaje linkowania. Należą do nich: menu strony – zasadnicza jest jego poprawna architektura; linkowanie kontekstowe – oznacza właściwe umieszczenie w linku części artykułu, gdy piszesz tekst, musisz wskazać użytkownikowi pokrewny artykuł; upselling oraz linkowanie podobnych produktów – takie linkowanie stosowane jest wewnątrz sklepów internetowych, w ten sposób zwiększysz sprzedaż oraz zadbasz o odpowiednią architekturę i strukturę strony.
Gdy tworzysz linki w ramach swojej strony internetowej, musisz zadbać o poprawną strukturę adresów – tak zwanych URL. Trzeba zwrócić uwagę na stosowanie przyjaznych URL, czyli krótkich. Przyjazne adresy nie zawierają znaków specjalnych oraz wielkich liter. Zadbaj też o to, żeby na stronie internetowej występowały przekierowania 301. To bardzo ważne.
Dzięki temu artykułowi poznałeś podstawy pozycjonowania własnej witryny. Pamiętaj, aby SEO uczyć się nie tylko teoretycznie, ale żeby wdrażać wiedzę w praktykę. Wtedy zauważysz jakie działania przyczyniły się do poprawy pozycji Twojej strony internetowej. Nauka SEO wymaga cierpliwości. Nie od razu Rzym zbudowano. Gdy będziesz uczyć się regularnie oraz będziesz zajmować się swoja witryną pod kątem SEO, wtedy po pewnym czasie Twoja strona będzie częściej odwiedzana. A tego przecież chcesz. Pragniesz zwiększyć sprzedaż w i internecie. Chcesz, aby Twoją witrynę odwiedziło jak najwięcej osób. Życzę powodzenia!