Wiele osób poszukuje rozwiązania, które przyniesie im wysokie zarobki. Szczególnie zainteresowani tym rozwiązaniem są oczywiście przedsiębiorcy. Firmy, które coraz prężniej rozwijają się w sieci chcą być rozpoznawalne, a co ważne, chcą by ich strona pojawiła się w najlepszych wynikach wyszukiwania. Czy istnieje szansa na tak duży rozwój? Czy mniejsze przedsiębiorstwa mają szansę zaistnieć w sieci i nie zostać przygniecione przez duże korporacje?
Optymalizacja czy pozycjonowanie?
Optymalizacja SEO
Warto wyjaśnić w skrócie czym jest właściwie ta cała optymalizacja SEO. Rozwijając skrót z angielskiego SEO czyli search engine optimization w tłumaczenie optymalizacja dla wyszukiwarek. Na dzień dzisiejszy proces ten można podzielić na dwa typu.
Pierwszy z nich to optymalizacja techniczna ma za zadanie usprawnić działanie naszej strony w taki sposób, by ładowała się oba bardzo szybko, bezproblemowo, nie zawierała błędów, a treści wyświetlały się poprawnie.
Drugi rodzaj to nic innego jak optymalizacja treści ma na celu dostosowanie tekstu w taki sposób, aby był rozpoznawalny w wyszukiwarce.
Proces optymalizacji to działania kilkuetapowe, na początek przeprowadzany jest Audyt SEO, który ma na celu przeanalizowanie całej strony z każdego punktu widzenia, zarówno ze względy na parametry jak i błędy. Działania te pokazują co trzeba poprawić, by było wszystko w jak najlepszej kondycji. Kolejno przeprowadza się analizę dotyczącą działalności firmy klienta, a także dobranie optymalnych słów kluczowych. To nie wszystko, ważne by sprawdzić konkurencję, to ona jest dla nas ogromnym wyzwaniem, przeciwnikiem, którego nie można lekceważyć, z tego też powodu należy doprecyzować słowa kluczowe oraz zawęzić obszar. Każdy krok jest zależy od możliwości finansowych klienta. Słowa kluczowe mają ogromne znaczenie, z tego też powodu optymalizacja pod tym kątem ma na celu przeniesienie naszej strony wysoko w górę podczas procesu wyszukiwania. Treści na stronie powinny być nasycone słowami kluczowymi oraz zawierać wartościowe informacje, największym błędem jest powielanie opisów produktów, które najczęściej udostępniane są przez producenta. Aby poprawić jakość tekstu warto wykorzystać usługi copywriterskie.
Proces optymalizacji jest bardzo rozbudowany, z tego też powodu z pomocą przychodzą popularne narzędzia jak Google Analytics oraz Google Search Console, programów, które ułatwiają pracę na rynku jest wiele więcej.
Optymalizacja SEO ma na celu dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, poprawić szybkość jej ładowania się, a co ważne pomóc przenieść się z odległych miejsc na wyższe pozycje w rankingu wyszukiwania Google.
Pozycjonowanie
W skrócie należy oczywiście wspomnieć czy jest proces pozycjonowania, są to czynności, które sprawią, że dana strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania Google dla konkretnego zapytania, użycia frazy kluczowej.
Proces pozycjonowania można podzielić na dwa rodzaje. Pierwszy z nich to oczywiście techniczna optymalizacja witryny, a druga to pozycjonowanie wykorzystujące linki zewnętrzne.
Co wybrać?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, który proces jest korzystniejszy. Warto skorzystać z opinii pracowników z długim stażem. Specjaliści uważają, że jeśli Twój portal ma kilka lat, został stworzony w starej, niewygodnej technologii, nigdy nie był poddany procesowi pozycjonowania czy optymalizacji warto wybrać optymalizację, jednak wiele osób uważa, że korzystniejszym rozwiązaniem będzie stworzenie całkiem nowej witryny. To nie jedyna możliwość, osoby, które nie chcą tworzyć czegoś od nowa, posiadają dużo treści, a dodatkowo generują one ruch na stronie warto wykorzystać pozycjonowanie. Należy jednak pamiętać, że jest to proces długofalowy, a co ważne odpłatny. Zlecenie na kilka lat pozwoli podnieść stronę wysoko w wynikach wyszukiwania.
Działania mają na celu poprawę kondycji naszej strony. Najlepsze rozwiązanie to oczywiście optymalizacja SEO połączona z pozycjonowaniem przez linkowanie. Mamy wtedy pewność, że rezygnując z pozycjonowania nasza strona w szybkim tempie nie spadnie z wysokich pozycji, a my jeszcze przez długi okres czasu będziemy mogli czuć się dobrze, niezbyt zagrożenie ze strony konkurencji, która tylko czyha na nasze potknięcie.
Każdy proces jest długotrwały, w jeden dzień nie można uzyskać wysokiego miejsca w rankingu, jest to po prostu niemożliwe. Z tego też powodu warto pracować nad poprawą swojej strony, tak by była ona rozpoznawalna, zamieszczać wartościowe treści i opisy, które zachęcą użytkowników do skorzystania z portalu. Teksty, które oferują porady są bardzo korzystne dla naszego serwisu. Wiele osób poszukuje czegoś co pomoże, jednak tekst to nie wszystko. Należy z uwagą zadbać o grafikę, gdzie wiele osób podczas wyszukiwania nie tylko wykorzystuje słowa kluczowe, ale także szuka rozwiązań poprzez odpowiednie obrazy. Błędy w opisach uniemożliwiają nam wykorzystanie tej propozycji, najwięcej korzyści z tego procesu oczywiście będą mieć sklepy internetowe. Jeśli stworzą odpowiedni, godny uwagi opis istnieje ogromna szansa, że zostaniemy zauważeni, docenieni przez innych użytkowników w sieci.
Wiele osób chciałoby uzyskać jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, jednak nic nie próbuje w tym kierunku działać, samo oczekiwanie na coś, że będzie po prostu lepiej nie pomoże. Obecnie w sieci dostępnych jest wiele możliwości, pomocne okazują się dodatkowe narzędzia, które usprawniają wszelkie działania. Już dzisiaj nie musisz się martwić, najlepiej zlecić cały proces firmie, która specjalizuje się w działaniach, niestety samodzielne działania nie przynoszą pożądanych efektów. Fachowcy z ogromną wiedzą, a także dużym doświadczeniem uporają się z naszym problemem szybko, a co ważne skutecznie.