Internet to obecnie ogromna baza nie tylko wiedzy, ale także skupisko różnych firm, które zawzięcie z sobą konkurują. Najczęściej widać tę rywalizację w wynikach wyszukiwania.

Wyjdź z cienia, nie obawiaj się

Wielu przedsiębiorców coraz częściej zastanawia się w jaki sposób zwiększyć popularność strony. Różne reklamy, portale informacyjne, byleby o nas gdzieś coś wspomniano. Czy istnieje szansa zaistnieć na rynku bez strachu i obawy, że oddając swoją stronę w ręce specjalisty zostaniemy oszukani?

Ogromna plaga, wręcz SPAM, który zaśmieca nasze skrzynki pocztowe. Możemy czytać nagłówki, które zarzucają nas hasłami, często nic dla nas nieznaczącymi. Czy wiesz co oznaczają skróty SEO, a może SEM? Otwierając chociaż jednego maila możemy czytać o samych superlatywach procesu pozycjonowania, wysoka pozycja w rankingu wyszukiwarki Google, a co za tym idzie większy ruch na stronie a w konsekwencji zwiększone zyski, często nawet kilkukrotnie. Czy jest to faktycznie realne? Obecnie klient nie puka do naszych drzwi, to wyłącznie właściciel portalu poszukuje nowego rynku zbytu. Ogromna rywalizacja w obecnych czasach jest wielkim wyzwaniem, to walka o wszystko, o lepsze jutro, a także o to, by nie stracić prawdopodobnie dorobku życia.

Uczciwy proces

Rynek to skupisko dobra i zła, wiele osób jednak próbuje wykorzystać naszą naiwność i niestety często im się to udaje. Nasza niewiedza jest po prostu skarbem dla tych ludzi, często przeprowadzone procesy, które w realnym świecie są bezpłatne, a my płacimy za coś, z czym każdy przeciętny Kowalski uporałyby się samodzielnie.

Warto zacząć od wyjaśnienia kilku podstawowych skrótów. SEO i SEM.
SEO z angielskiego to Search Engine Optimization, czyli wyjaśniając jest to optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, natomiast SEM z angielskiego Search Engine Marketing, wyjaśniając w wielkim skrócie prace przeprowadzane dotyczą marketingu w wyszukiwarkach internetowych.
Optymalizacja to hasło, które dobrze zadomowiło się w naszym słowniku. W internecie można odnaleźć wiele porad, praktycznych wskazówek bezpośrednio dotyczących optymalizacji, często wyjaśniają podstawowe kryteria, słownictwo, a także etapy jakie po sobie kolejno występują podczas całego procesu optymalizacji.

Nieuczciwość na rynku jest bardzo duża. Wiele osób daje się oszukać. Chociażby na przykładzie Miejsca Google. W skrócie to nic innego jak wizytówki Google, usługa szeroko dostępna na rynku, bezpłatna, pozwala ona samodzielnie utworzyć profil firmy w Google. Proces ten to nie jedyne rozwiązanie, stosując się do techniki możemy dodać informacje o naszym przedsiębiorstwie do map Google. Wiele osób poszukuje informacje właśnie w sieci, nie tylko o odległych zakątkach Polski czy też świata, ale także lokalnie. Niekiedy z internetu dowiadujemy się, że sąsiad wykonuje coś nadzwyczajnego, jednak za zamkniętymi drzwiami, gdzie nikt nie posiada dostępu. Nieuczciwi pozycjonerzy wykorzystują swoje praktyki, w celu aby potencjalnemu klientowi zaproponować pinezkę na mapie Google. Opłaty wcale nie bywają małe, jednak wciąż naiwne osoby nie widzą najmniejszego problemu. Wyjaśniając temat pinezki można przypiąć samodzielnie, lecz wymagany jest odpowiedni formularz.
Wiele osób próbuje odnaleźć swoje szczęście, poszukuje czegoś co przyniesie pieniądze. Z tego też powodu zakładane są różnego typu sklepy internetowe, jednak powstanie sklepu to dopiero niewielki początek całej działalności. Często inwestycja w sprzęt, a także asortyment pokrywa nasze finanse i na starcie zostajemy z niczym. Każdy dzień jest ważny, by chociaż początkowo wyjść na zero, by nie narobić sobie zbyt dużo długu, by powolnie zacząć płynąc z prądem a nie ciągle pod górę.

Pozycjonowanie to proces, który pomoże nam wypłynąć na sam szczyt, nie interesują nas drugie, trzecie czy dziesiąte strony w wynikach wyszukiwania. Nasz portal musi być w pierwszej dziesiątce, a najlepiej w pierwszej trójce. Czy jest to możliwe? Czy mamy szansę stać się marką bardzo dobrze rozpoznawalną? Dobry pozycjoner poradzi sobie świetnie z tym problemem, jedynym utrudnieniem to wciąz co jakiś czas ulegające zmianom algorytmy, które niestety są głównym wyznacznikiem, a specjalista SEO za każdym razem musi dostosować naszą stronę do odpowiednich potrzeb.

Skuteczne pozycjonowanie to proces długofalowy, czegoś szybkiego za dzień czy dwa po prostu nie ma, a wszystkie zapewnienia to po prostu oszustwo, wielkie kłamstwo, które niestety niszczy przedsiębiorstwa. Ważne by pozyskać jak najwięcej słów kluczowych, by treści umieszczone na stronie były przyjazne nie tylko dla robotów Google, ale także dla nas, dla użytkowników portalu.

Nie musisz szukać daleko, lokalny rynek bardzo szybko się rozwija, warto spojrzeć jeszcze chwilę temu nie było nikogo na horyzoncie, kto mógłby zająć się sklepem internetowym, dzisiaj z dnia na dzień kolejni pozycjonerzy oferują swoje usługi. Fachowcy z górnej półki z ogromnym doświadczeniem, z wieloma zleceniami na koncie. Taki ktoś jest potrzebny, godny zaufania, kto z wielkim wyczuciem, stopniowo zajmie się naszą witryną. Nie wystarczy próbować pozycjonować, trzeba to robić dobrze, umiejętnie, by przypadkiem nie wpaść w pułapkę, by osoby, które oczekują na rezultat nie poniosły strat, a tym bardziej nie zostały nałożone na witrynę filtry Google. Warto wspomnieć, że nagminne łamanie prawa może doprowadzić nas do nałożenia Bana, a to już ostateczność. Niestety nieodwracalna, chociaż nałożone filtry wcale nie są lepsze, brak w wynikach wyszukiwania naszej strony może sprawić, że na długo znikniemy z rynku, co skutkować może całkowitym bankructwem. A to już krok do katastrofy, gdzie ruszająca spirala nieszczęść doprowadza do zadłużenia, braku regularnych dochodów, a tym samym skrzywdzenia swoich pracowników niewypłacalnością.