Pamiętaj o zagęszczeniu tekstu słowami kluczowymi. Przyjmuje się, że słowa kluczowe nie powinny przekroczyć 2 do 3 procent zawartości całego tekstu na stronie. Im dłuższy artykuł, tym większa pojemność. Google od pewnego czasu zaczęło rozumieć zawiłą stki polskiego języka i teraz już wie, że “Google Ads” oznacza to samo co “Google AdWords” bądź “reklama w Google”. Wie też, że SEO jest synonimem słowa “pozycjonowanie”. Dlatego, gdy redagujesz tekst, pamiętaj, aby używać odpowiednio dużo wyrazów bliskoznacznych. Nie zapomnij także ich odmieniać.
Grafika istotnym elementem w procesie pozycjonowania
Wiedz, że dodanie odpowiedniej i ładnej grafiki do artykułu istotnie wpływa na wyniki pozycjonowania. Dlatego pamiętaj, aby grafika odnosiła się do tematu wpisu. Ważne jest także jej odpowiednie tagowanie frazą kluczową. Na słowo kluczowe składa się tekst, który jest niewidoczny dla zwykłego czytelnika. Jednak to dodatnio wpływa na wynik pozycjonowania. Dlatego rozważ ten aspekt. Google indeksuje również obrazki ze stron internetowych. Odpowiednia grafika przyciąga również czytelnika. Ruch wtedy jest większy.
Elementy strony www, które wykazują pewnego rodzaju związek z danym słowem kluczowym
Ważne jest wplecenie słowa kluczowego w pierwszym paragrafie tekstu. W tym miejscu musisz wskazać czytelnikowi, czego dotyczy artykuł oraz na jakie pytania daje odpowiedzi. Istotne z punktu widzenia algorytmu Google jest, czy we wpisie, użytkownik, który odwiedza Twoją witrynę, znajdzie odpowiedź na pytanie. Jeśli znajdzie, Google przychylnym okiem spojrzy na Twoją stronę internetową i będzie ją faworyzować.
Stosowanie wyróżnień jest niezwykle ważne
Możesz na przykład pogrubić istotne fragmenty tekstu. Czytelnik, podobnie jak Google, dostrzegą tę formę wyróżnienia. W tekście możesz użyć pogrubienia lub tekstu pochylonego. Znacznikami jakich należ użyć są, <b> oraz <i>. Tyle teorii o kodzie HTML. Robot Google łaskawym okiem spogląda na HTML. CSS wtedy jest niezauważalny.
Linkowanie w procesie pozycjonowania
Oprócz optymalizacji strony, trzeba także zadbać o solidne linkowanie jej z różnych miejsc. Kluczowe jest linkowanie wewnętrzne. Wcześniej już o tym pisałem. Pamiętaj, aby linkować podstrony wzajemnie. To przyczyni się do wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Linkowanie spełnia dwie funkcje. Czytelnik może powiększyć swoją wiedzę, gdyż czyta kolejne artykuły na danych podstronach, a także roboty Google indeksują większą liczbę podstron. To jest niezwykle ważne. Musisz się do tego zastosować.
Linkowanie zewnętrzne
Jedna z zasad pozycjonowania mówi, że strona powinna przyjmować możliwie jak najwięcej linków wysokiej jakości z zewnątrz. Ogranicz linkowanie z własnej strony na zewnątrz. Takie działanie osłabia potencjał strony. Niektórzy eksperci wskazują, że linkowanie na zewnątrz do strony z wysoką reputacją, korzystnie działa na wyniki Twojej strony www. Ciężko stwierdzić kto ma rację. Może jest to prawda.
Kategoryczny zakaz duplikowania treści
Koniecznie zadbaj o to, żeby wszystkie treści na Twojej stronie były unikalne, oryginalne i długie. Kopiowanie tekstów z innych źródeł negatywnie wpływa na pozycję Twojej strony www. Google w tym względzie jest bardzo wrażliwe i przeczulone na tym punkcie. Jeśli zamierzasz iść na skróty, wtedy odpowiem Ci, że to bardzo zły pomysł. W ten sposób nie osiągniesz wysokich pozycji w Google.
Wpływ treści na pozycjonowanie. Istotny wniosek
Pamiętaj o jednej, kluczowe zasadzie. To od treści zależy, czy użytkownicy będą wchodzić na Twoją stronę, czytać artykuły i na nią wracać. Dlatego publikowanie odpowiednich, oryginalnych, wartościowych i merytorycznych treści jest aspektem najwyższej wagi. Ma to niesamowicie ważny wpływ na wyniki pozycjonowania. Wysokiej jakości artykuły zadecydują o tym, czy znajdziesz się w TOP 10.
Mało treści na stronie. Czym to grozi?
Wtedy efekty pozycjonowania będą mizerne. Działania SEO nie powinny ograniczać się tylko do zdobywania linków. Nawet jeśli będą one wysokiej jakości. To zdecydowanie za mało. Dlatego koniecznie weź pod uwagę kwestię, która dotyczy odpowiedniego redagowania artykułów.
Pozycjonowanie. Podsumowanie
W tym wpisie wymieniłem Ci kilka ważnych kwestii w zakresie działań SEO. To ważne i konkretne informacje, które powinny wydatnie przyczynić się na pozycje Twojej strony głównej oraz podstron w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. Jeśli zdecydowałeś się w tym momencie na podjęcie się zadania pozycjonowania własnej witryny, koniecznie zacznij od zrobienia audytu swojego bloga oraz określ plan działania. Bez tego nic nie zrobisz. Pracuje codziennie. Pisz unikalne i długie artykuły. Zadbaj o sensowne linkowanie z wartościowych miejsc. Do osiągnięcia TOP 10 mogą przyczynić się także strony zapleczowe. To od nich możesz kierować linki do Twojej głównej strony, którą będziesz pozycjonować. Pozycjonowanie wymaga cierpliwości. Ważna jest także wiedza w tym zakresie. Tego wszystkiego możesz się sam nauczyć. Pozycjonowanie wbrew pozorom nie jest trudne. Wymaga jednak włożenia w to pewnej pracy. Jeśli jednak nie masz czasu na SEO czy też promocję własnego serwisu, wtedy możesz zlecić pozycjonowanie profesjonalnej agencji SEO. Jest ich wiele w Polsce. Zwłaszcza w dobie internetu namnożyło się sporo tego typu firm. Pamiętaj jednak, aby zapoznać się z opiniami klientów, którzy korzystali z usług danej agencji. Nie możesz pozwolić sobie na wybór niekompetentnej i nieuczciwej firmy, gdyż w takim razie stracisz sporo czasu i własnych pieniędzy.
Teraz już jesteś całkowicie świadomą osobą, która wie, co zrobić, aby wypromować własną witrynę w sieci. Z tego miejsca życzę Ci powodzenia i samych sukcesów.