Google, to wciąż dla wielu osób ogromna tajemnica, coś co jest nieznane, skomplikowane. Wyszukiwarka to bardzo proste narzędzie, wpisujesz słowa kluczowe i po kilku ułamkach sekundy uzyskujesz pożądane wyniki. A czy słyszałeś coś o algorytmie? Dla przeciętnego laika to czarna magia.

Słowa kluczowe

Wiele osób zapewne nieraz słyszało stwierdzenie słowa kluczowe, jednak czy wie jak z nimi postępować, by przyniosły zadowalający efekt? Każdy przedsiębiorca chce, by jego witryna była na pierwszym miejscu. Google na podstawie sformułowań wykorzystywanych w wyszukiwarce przez potencjalnego Kowalskiego ustawia stronę na odpowiedniej pozycji, a wszystko to jest związane z występowaniem frazy kluczowej. Wszystko zależy gdzie zlokalizowane jest słowo kluczowe, może ono odnaleźć się zarówno w tytule jak i w opisie strony, jednak warto wspomnieć, że słowo kluczowe odnalezione w tytule przenosi naszą stronę wysoko w górę. Opis jest mniej wartościowy, jednak wciąż ma ogromny wpływ na pozycję naszej strony w rankingu wyszukiwania.
Wiele można spraktykować, wystarczy w wyszukiwarkę wpisać jedno słowo, a szybko przeniesie ono nas na odpowiednią stronę. Słowo kluczowe cenne jest także adresie URL.
Treść strony to bardzo ważna kwestia, nie tylko tytuły, ale także zawartość całej strony jest bardzo cenna. Google docenia podstrony, są one jak niektórzy uważają premiowane, co przenosi naszą stronę na wyższą pozycję. Z tego też powodu warto pamiętać, aby treści na stronie były wartościowe, w drugiej kolejności większa liczba tekstu pozwala na trafienie wpisanej frazy w wyszukiwarce, może tym razem uda się odnaleźć poszukiwane słowa u nas.

Powielanie treści – nieuczciwa praktyka

Coraz bardziej nagminne staje się nieuczciwe kopiowanie treści na stronie. Często problem ten pojawia się, gdy sklep internetowy oferuje produkty, a opisy pozyskiwane są bezpośrednio, słowo w słowo ze strony producenta. W ten sposób nasza strona traci na wartości, a google przenosi nas na odległą pozycję. Z tego też powodu warto zainwestować w dobrej jakości teksty, nie spam, który szybko zostaje rozpoznany przez wyszukiwarkę i niestety może doprowadzić do katastrofy. W tym momencie z pomocą oczywiście przychodzą dobrzy copywriterzy, którzy nie tylko stworzą opis, ale także inne teksty na stronę, zapleczowe czy też typu poradnikowego.
Wiele przeprowadzanych zabiegów, to częste praktyki, które mają za zadanie pozyskanie jak największej grupy klientów. W ten sposób my zyskujemy, zwiększamy nasz dochód często wielokrotnie. Praca copywritera daje nam szansę na różnorodne teksty, często bardzo kreatywne są młode osoby, które chcą zabłysnąć, wykazać się. Stworzone artykuły są wartościowe, poprawne merytorycznie, stylistycznie a także napisane z pełnym zainteresowaniem.
Nie warto wykorzystywać cudze teksty, to nic innego jak kradzież, która jest nieuczciwa, nie tylko w stosunku do właściciela tekstu, ale także w stosunku do osób korzystających z naszego sklepu internetowego. Każdy chce uczciwie dokonań zakupu, jednak niewłaściwy, opis nie daje nam szans.

Optymalizacja

Powyższe podpunkty, to tylko kropla w morzu potrzeb. Kolejny problem, który może zniechęcić potencjalnego użytkownika z korzystania naszej strony to oczywiście szybkość ładowania strony. Pozycja w google jest także bardzo zależna od prędkości z jaką dana strona się ładuje, źródła podają, że z upływem dni, a może nawet lat, jest to jeden z priorytetowych wyznaczników.
Tekst to nie wszystko, naszą stronę często spowalniają zamieszczane grafiki, warto dobrze przemyśleć swój wybór, który może zmniejszyć sprawność naszej strony. Osoby, które tworzą naszą stronę powinny dopasować obrazy odpowiednio do serwisu, a także czy nazwy są odpowiednie. Wiele osób wykorzystuje grafikę właśnie w celu odnalezienia interesujących ją treści. Nieodpowiedni podpis nie daje szansy na odnalezienie u nas odpowiedzi na zadane pytanie, tym sposobem tracimy osoby zainteresowane, które mogłyby odnaleźć u nas swoje miejsce.
Odpowiedni rozmiar grafiki pozwala nam uzyskać zadowalający efekt, szybciej ładująca się strona, zadowolone są obie strony. Przyszły użytkownik nie zniechęci się, a nawet wróci ponownie do nas, by zakupić interesujący go produkt.

Sklep internetowy to nie wszystko, wiele pracy trzeba włożyć, by prawidłowo funkcjonowało. Jak już wcześniej wspomnieliśmy nie wystarczy przekopiować opisy, warto zainwestować w odpowiednie treści, które pomogą nam wywindować wysoko w górę.

Obecnie istnieje wiele firm, które oferują swoje usługi pozycjonerskie, jeśli jednak nie jesteśmy pewni swojego wyboru warto poszukać odpowiedniej odpowiedzi właśnie w internecie, fora internetowe i inne portale społecznościowe w jasny i czytelny sposób opiniują potencjalny nasz wybór.

Google z miesiąca na miesiąc wciąż jest ulepszane i poprawiane, wiele praktyk, często nieuczciwych jest wyłapywanych, każdy poszukuje swojego miejsca. Obecnie nie wystarczą proste zabiegi kosmetyczne, bardzo duża konkurencja na rynku wymaga od nas zaangażowania i pełnej pracy, na najwyższych obrotach. Jeden niewłaściwy ruch a nasza strona zostanie zablokowana, ukarana. Niektóre przewinienia są dopuszczalne, jednak ciągłe łamanie przepisów może skutkować całkowitym banem na naszą witrynę. Niestety wtedy pozostajemy tylko zdani sami na siebie i pozostaje nam stworzyć stronę znów na nowo.

Nieuczciwe praktyki to nagminne postępowanie wielu przedsiębiorców, nie tylko nowych małych firma, ale także wielkich korporacji, które dobre sobie radzą na rynku, jednak chcąc ograniczyć koszta próbują zminimalizować każdy wydatek. Z tego też powodu właśnie teksty są niskiej jakości, przekopiowane, nic nie wnoszą wartościowego, co przyciągnęłoby uwagę naszych przyszłych klientów. Powyższe praktyki odpowiednio wprowadzone, dają zadowalający efekt pozwalają naszą witrynę przenieść wysoko w wynikach wyszukiwania. Właściwe stosowanie tych i wielu innych metod realnie przenosi nas na wyższy poziom w wynikach wyszukiwania.