Liczy się przede wszystkim liczba zaindeksowanych podstron. To niezwykle ważne, aby roboty Google odwiedziły naszą stronę i ją odpowiednio zaindeksowały. Roboty te analizują każdą stronę – kod podstron oraz zawartość merytoryczną tekstu na danej podstronie. W ten sposób roboty decydują o tym, na jakiej pozycji umieścić witrynę internetową oraz na jakie słowa kluczowe. To niezwykle istotne dla strony internetowej. Ważna jest pozycja zaindeksowanej strony na konkretne słowo kluczowe. Trzeba wspomnieć o tak zwanym Crawl Budget. Pod tą nazwą kryje się pewnego rodzaju budżet indeksowania strony internetowej. Określa on liczbę podstron, którą roboty Google mają zaindeksować w czasie jednej wizyty. Z pojęciem Crawl Budget wiążą się dwa wskaźniki. Są nimi Crawl Rate Limit (tak zwany limit współczynnika indeksacji) oraz Crawl Demand (jest to częstotliwość indeksowania witryny). Od tego zależy jak duży Crawl Budget zostanie przyznany naszej stronie internetowej. Oczywiście, najbardziej nam się będzie opłacać, aby te wskaźniki były możliwie jak najwyższe. Jeśli chcesz sprawdzić liczbę zaindeksowanych podstron Twojej witryny przez tak zwane roboty Google, wtedy wpisz w wyszukiwarce “site: adres Twojej strony”. Gdy Twój serwis internetowy ma setki podstron, a użycie tej komendy wskaże tylko kilka, wtedy musisz zadbać o zaindeksowanie pozostałych podstron.

Ważny czynnik, jakim jest szybkość ładowania witryny

W przypadku, gdy Twoja strona ładuje się długo, wtedy użytkownicy nie będą czekać na jej wczytanie. W takim wypadku współczynnik odrzuceń się zwiększa. To jest bardzo niekorzystne dla Twojej witryny. Google odczytuje to jako stronę nieprzyjazną użytkownikom. Ładowanie strony powinno trwać szybko. Wtedy nie ma problemu. Z mojej strony wypada Ci zwrócić uwagę, żeby strona była skalowana, a obrazy były kompresowane.

Responsywność Twojej witryny internetowej – to popłaca

Koniecznie zmodyfikuj taką stronę, że była ona dostosowana rozmiarami do każdej rozdzielczości. Musisz wiedzieć, że część osób, które odwiedzają Twoją witrynę, używa do tego smartfonów, tabletów lub komputerów/laptopów. To niezwykle ważne, aby strona była responsywna – czyli dopasowana do każdej rozdzielczości. Responsywne strony są odbierane bardzo pozytywnie przez algorytmy Google. Zadbanie o ten aspekt jest kluczowym aspektem z punktu widzenia pozycjonowania strony. Dlatego zadbaj o odpowiednie RWD.

Bezpieczeństwo

Ważnym punktem jest także bezpieczeństwo Twojej witryny. Dlatego zaleca się stosowanie poprawnie wdrożonego certyfikatu SSL. To kolejny plusik dla Twojego serwisu internetowego, gdy mówimy o pozycjonowaniu. Stosowanie tego certyfikatu sprawia, że połączenie z witryną jest w całości bezpieczne dla użytkownika. To niezwykle istotne w ramach odpowiedzialnych działań SEO. Był sierpień 2017 roku, kiedy Google wysyłał ostrzeżenia dla właścicieli sklepów oraz stron, żeby używać bezpiecznego certyfikatu SSL. Jest to związane także z odrzuceniem stron, co niekorzystnie wpływa na pozycję w wyszukiwarce.

Mapa strony – do czego ma służyć?

Jest to dokument XML, gdzie znajdują się adresy do każdej podstrony danej witryny. To pomaga robotom szybko zaindeksować wszystkie podstrony. Roboty wtedy poprawnie poruszają się po witrynie i ją po prostu indeksują. Mapa strony jest niezwykle istotna dla dużych portali, które posiadają tysiące podstron. Gdy jesteś właścicielem małej strony, również zaopatrz ją w mapę XML.

Jakie wyróżniamy czynniki, które związane są z działaniami, które podejmowane są poza witryną?

Zadbaj o wartościowe linkowanie zewnętrzne. Taki sposób linkowania pozytywnie wpływa na pozycję strony internetowej w wyszukiwarkach. Algorytm Google wylicza średnią wartość takich odnośników, które do niej kierują. Do sprawdzania linków można użyć takich narzędzi jak Ahrefs oraz Majestic. Oczywiście s w sieci znajdziesz także wiele innych narzędzi do tego przeznaczonych. Możliwości są spore. Te wymienione przeze mnie są one bardzo popularne. Jest to także powiązane z wartościową treścią. Pamiętaj: linki plus dobra treść są podstawą sukcesu, jeśli mówimy o skutecznym pozycjonowaniu witryny. Gdy użytkownicy natrafią na Twojej witrynie na dobre treści, które pomogą im w rozwiązaniu pewnych problemów, wtedy zaczną oni linkować artykuł, co pozytywnie wpłynie na pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Jest to bardzo dobrze odbierane przez algorytm i korzystnie wpływa na pozycję strony. Dlatego połącz wartościowe i merytoryczne teksty z odpowiednim linkowanie. Wtedy sukces jest gwarantowany.

Mam nadzieję, że dzięki temu artykułowi dowiedziałeś się, jakie działania wykonać, żeby strona Twoja zyskała na znaczeniu i powędrowała wysoko w wynikach wyszukiwarki Google. To ważne, aby strona była profesjonalna i miła wartościowe oraz oryginalne artykuły. Jeśli chcesz wypozycjonować swoją własną stronę, musisz się dobrze do tego przyłożyć. Musisz wiedzieć, czym jest SEO. Koniecznie musisz poznać czynniki, jakie algorytm Google bierze pod uwagę w ramach oceny Twojej witryny. Odpowiedzialne i sensowne podjęcie działań sprawi, że Twój internetowy biznes zyska większą rzeszę użytkowników. To przełoży się na przykład na wzrost sprzedaży produktów Twojego sklepu. Zwiększą się wtedy Twoje zyski i będziesz bardzo zadowolony z takiego obrotu sprawy. Warto uczyć się zasad SEO. Warto poznawać algorytm Google. To nieodzowne, aby odnieść sukces w internecie. Tego przecież chcesz. Chcesz, aby Twoja witryna była regularnie odwiedzana przez coraz większą liczbę użytkowników. Zrób plan dotyczący pozycjonowania Twojej witryny internetowej. Pracuj ciężko i regularnie. Nie możesz pozwolić sobie na lenistwo. Z tego miejsca życzę Ci powodzenia i jak najwyższych pozycji w Google na konkretne słowa kluczowe.