Zanim podejmiemy z kimś współpracę warto poznać temat trochę samodzielnie, by nie być laikiem, któremu wszystko można wcisnąć.
Pomoc w Internecie
Szeroki dostęp do Internetu to bardzo dobre rozwiązanie, to nie tylko portale społecznościowe, ale także sklepy, dostęp do zakupów online, różnych zniżek i rabatów. Warto podejść do tematu bardzo rozważnie, by nasze usługi znalazły się także w zasięgu wzroku potencjalnego klienta, użytkownika wyszukiwarki Google. Jeśli chcemy poważnie potraktować temat naszego sklepu powinniśmy zgłębić wiedzę. Obecnie możemy w sieci odnaleźć różne strony oferujące podstawy optymalizacji, pozycjonowania stron. Wszystko dokładnie wyjaśnione, z każdym szczegółem, detalem. Wystarczy poświęcić kilka wieczorów, by zgłębić odpowiednio wiedzę. Nie trzeba specjalistycznych szkoleń, czy kursów, osoby, które posiadają pewne doświadczenie, znajomość tematu chętnie dzielą się swoją wiedzą. Oczywiście nigdy nie ma nic za darmo, każdy ma z tego jakąś korzyść, jedni większą inni mniejszą.
Najczęściej pojawiające się błędy podczas optymalizacji SEO sklepu internetowego
Błądzić to rzecz ludzka, jednak nagminnie powtarzające się te same błędy to niestety duże utrudnienie. Specjaliści nie popełniają błędów, czasem zdarzają się wpadki, jednak są one raczej spowodowane chwilowym roztargnieniem czy nieuwagą, a nie brakiem wiedzy z danego tematu. Pomimo wielu kursów, szkoleń oraz ciągłego wałkowania tematu w sieci wiele osób nagminnie powtarza te same błędy. Warto poznać te, które ograniczają wybicie się naszego sklepu na szczyt. O swoje trzeba walczyć, by nie dać się zbyć. Już niewielka wiedza pozwala zwrócić uwagę, na pojawiające się ewentualne podstawowe błędy. Często krótka rozmowa z osobą pozycjonującą stronę, wyjaśnienie wątpliwości szybko niweluje problem.
Nieważne czy to kwestie techniczne, nawigacja, treść czy też meta dane, błędy są i raczej nigdy nie zostaną zniwelowane całkowicie. Skąd właściwie te błędy? Jak już wcześniej wspomnieliśmy, każdy może popełnić błędy, jednak niewiedza sprawia, że pojawiają się one często i pomimo braku pozytywnej reakcji naszej strony nie są poprawiane, a wręcz powielane.
Na początek warto pod lupę wziąć błędy w nawigacji. Dobrze wykreowana strona posiada poprawnie działające linki zewnętrzne, menu, wewnętrzna wyszukiwarka, drzewka kategorii i inne, jak chociażby filtry, które dają nam możliwość sortowania produktów w sklepie. Fachowcy często wspominają o tym by do głównego menu nie wrzucać stron, które istnieją chwilę, chociaż to tylko namiastka w skali problemu, warto pamiętać, także by w linkach znalazły się słowa kluczowe.
Nawigacja to nie jedyny problem, kolejny oczywiście może pojawić się w obrębie treści. Warto zwrócić uwagę, by strony zawierały wartościowe treści, odpowiednie opisanym produktom, błędy z tego zakresu często dyskwalifikują naszą stronę już prawie na starcie. Największy problem to oczywiście treści powielane, najczęściej są to przekopiowane fragmenty opisów ze stron producenta. Google niestety źle znosi tego typu praktyki, ważne by treści były wyjątkowe, unikalne, niepowtarzalne, takie których nie odnajdziemy w sieci. Jednak na rynku pojawiają się także inne strony, takie które nie posiadają zbyt wiele treści, niestety nie zwracają swoją postawą uwagi wyszukiwarki i przyszłego klienta. Brak ruchu na stronie to niestety wciąż duży problem wielu małych sklepów internetowych, tym sposobem nie pojawiają się one wysoko w wynikach wyszukiwania.
Kolejny punkt to błędy techniczne, niestety pojawiają się już one zaraz na początku, jeszcze na etapie tworzenia strony przez informatyków czy inne osoby się tym tematem trudniące. Wiele nas może kosztować już taki start, a co dopiero myślenie o poprawnym pozycjonowaniu strony.
Nie warto się poddawać, błędy te można w bardzo szybkim tempie naprawić. NIestety nie tylko czas trzeba poświęcić, ale także finanse. Jedne naprawy będą droższe inne tańsze, warto spojrzeć racjonalnie na temat i poszukać osoby, która się zna na temacie, nie jest początkująca, nabrała pewnego doświadczenia. Nikt nie lubi eksperymentować z własnym produktem, a szczególnie ponieść koszta na własny rachunek.
Początki bywają trudne, czasem nawet bardzo trudne, jednak nikt nigdy nie mówił, że wszystko spłynie samo. Każdy zaciska pasa na początku, by nie tylko otrzymać jakiekolwiek zyski, ale także zarobić pieniądze, które pozwolą funkcjonować kolejny miesiąc. Reklama jest bardzo ważna, pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania daje nam szansę na lepsze jutro. Warto czasem pomyśleć o dobrej inwestycji, która zaowocuje w przyszłości, a my nie będziemy się musieli martwić, czy przypadkiem kolejny miesiąc nie będzie już tym ostatnim.
Warto zerknąć czy faktycznie nagminnie pojawiające się błędy przypadkiem nie dotyczą naszej osoby, czy przez nie nasz sklep nie upada, nie posiadamy żadnego zwiększonego ruchu na stronie, chociaż wiedząc, że nasz produkt jest dużo lepszy od pojawiającego się na rynku u konkurencji. Niektórzy twierdzą, że co dobre samo się obroni, jednak świat tak szalenie pędzi, że nie wszyscy mają czas na poszukiwanie, to raczej właściciel sklepu internetowego sam powinien wyruszyć na poszukiwanie nowych klientów. Kuszenie promocjami i rabatami to raczej przeszłość, rzetelność, sumienność, punktualność i wiele innych dobrych cech to już mały początek. Teraz wszystko będzie od nas zależeć, czy damy sobie szansę, czy podejmiemy próbę pozycjonowania strony, często za niemałe pieniądze. Czy poddamy się i damy zawładnąć rynkiem naszej konkurencji, która tylko czyha na kolejny nasz upadek.
Reklama to już nie tylko szyld i ogłoszenie na portalu czy słupie ogłoszeniowym, to także pokazanie się w wynikach wyszukiwania, tam gdzie najczęściej poszukują klienci.